onsdag 10 september 2014

pelargoner och äppelgröt!


Tänk att pelargonerna är alltid som störst och finast då det snart är dags att plocka undan dem för vinterförvaring. Mitt olivträd, som jag fick i mordags-present, har klarat sig bra utan att behöva planteras i större kruka. Jag har tom friserat den några gånger...tycker att den gott kan ha lite boll-liknande utseende. Nu återstår att se om jag klarar av att hålla liv i den under vintern. ;)


Idag fick jag ett slag av energiattack! Först tog jag och putsade några fönster och sedan gav jag mej ut på cykeltur och besökte min snälla moster. Med mej hem i cykelkorgen hade jag varm äppelgröt, nykokt äppelmos och en kasse med fina Transparante Blanche-äpplen!
I morgon ska det bakas äppelpaj!

Kram
torpmormor

4 kommentarer:

  1. Värsta sommarkänslan hos dig med alla vackra pelargoner. Äppelgröt är jag inte bekant med, men jag gillar gröt och jag gillar äpplen så då gillar jag nog äpplegröt också : )

    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka göra ett blogginlägg med recept på gröten. Det är ju vårt att få till när man alltid gör den på en höft...
      /Annica

      Radera
  2. Läste inlägget här uppe, och jag är också intresserad av Din äppelgröt. När vi var små så gjorde alltid Mamma Gertrud äppelris som man åt med mjölk. Kan det vara nåt sånt eller?/Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att det är samma sak vi talar om. Ska försöka få till ett recept på bloggen... ;)
      /Annica

      Radera

Jag blir så glad att Du tar Dej tid att lämna en liten kommentar!!